Messujen osastolla C6 on molempina messupäivinä tavattavissa omistajanvaihdosasiantuntija Jorma Ranta Etelä-Pohjanmaan Yrittäjistä.

Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät sekä alueen kunnat ja kaupungit tarjoavat  kaikille yrittäjille jäsenyyksistä riippumatta maksuttoman palvelun, joka antaa luottamuksellista apua omistajanvaihdokseen sekä yrityksen myyntiin ja ostoon. Omistajanvaihdos on joko yrityskauppa, sukupolvenvaihdos tai muu omistusjärjestely. Yrityksen myyminen on varteenotettava vaihtoehto yritystoiminnan lopettamiselle. Yrityksen ostaminen puolestaan tarjoaa vaihtoehdon yrityksen perustamista harkitsevalle.

Ohjeita omistajanvaihdoksen toteutukseen

Omistajanvaihdoksen suunnittelu kannattaa aloittaa riittävän ajoissa, koska omistajanvaihdosten valmistelussa voi mennä joskus vuosiakin. Omistajanvaihdosasiantuntijan kanssa voi luottamuksellisesti keskustella kaikesta aiheeseen liittyvästä, mm. selvittää mitä eri asioita liiketoiminta- tai osakekauppaan liittyy.

Etelä-Pohjanmaan Yrittäjien toimistolla omistajanvaihdosasiantuntijana työskentelevällä Jorma Rannalla on monipuolinen kokemus elinkeinoelämän kehittämistehtävistä sekä yrittäjyydestä.

Tervetuloa juttusille! Messuilla voi sopia vaikkapa tapaamisajan omaan yritykseen tarkempia keskusteluja varten.

Jorma Ranta
omistajanvaihdosasiantuntija